Consent Mode V2

Consent Mode v2: Aktualizacja trybu uzyskiwania zgody w przypadku ruchu w EOG

 

W dobie phisingu danych, prywatność użytkowników portali internetowych jest szczególnie ważna. Dotychczasowe regulacje, m.in. RODO w krajach Europejskich, nakazują firmom dostosowanie praktyk pozyskiwania danych do obecnych wymagań prawnych. Google, nie pozostając obojętnym na te zmiany, wprowadził Consent Mode v2. Jest to zaawansowane narzędzie, które pomaga administratorom stron internetowych w zarządzaniu zgodami użytkowników. Mimo konieczności wprowadzenia zmian, nie stracisz wysokiej jakości danych, które na przykład pochodzą z kampanii reklamowych. W tym wpisze wyjaśnimy, czym dokładnie jest Consent Mode v2 oraz jak powinna zostać przeprowadzona aktualizacja trybu uzyskiwania zgody w przypadku ruchu w EOG.

 

Co to jest Consent Mode v2?

 

Consent Mode v2 to upgrade narzędzia Google, dzięki któremu strony internetowe mogą dostosować sposób zbierania oraz przetwarzania danych. W zależności od zgód udzielonych przez użytkowników witryny, właściciele witryn mogą bardziej elastycznie zarządzać danymi raportowanymi przez Google Analytics, Google Ads.

 

Jak działa Consent Mode v2?

 

Stosowany przez Google tryb pozyskiwania zgód działa poprzez modyfikację zachowania tagów Google w oparciu o zgody użytkowników. Kiedy użytkownik odwiedzi Twoją stronę, jego zgody zostaną przetworzone do Google Tag Managera. Następnie GTM analizuje, jakie dane są zbierane i przetwarzane.

Funkcje, które wprowadza nowy Consent Mode:

  • Rozróżnienie Zgód: możliwość precyzyjnego rozróżnienia różnych typów zgód: analitykę, reklamy, personalizację czy funkcjonalność.
  • Szare Zgody: W przypadkach, gdy użytkownik nie udzieli pełnej zgody, możemy  pozyskać anonimowe dane, które mogą zostać użyte do mniej precyzyjnych analiz i kampanii, jednakże zachowując pewien poziom używalności.
  • Zintegrowane Raportowanie: Nowa wersja Consent Mode zapewnia wielowymiarowe raportowanie, które pomaga właścicielom sklepów internetowych, portali oraz witryn w zrozumieniu, jak zgody udzielone przez użytkowników wpływają na efektywność kampanii.

 

Consent Mode v2

 

Dlaczego warto wdrożyć Consent Mode v2?

 

Przede wszystkim, zaktualizowany Consent Mode oferuje spektrum nowych możliwości dla administratorów stron oraz marketerów.

  • Zgodność z Regulacjami: odpowiednie zarządzanie zgodami sprawia, że strony internetowe są dostosowane do wymogów prawnych. Dzięki temu ryzyko nałożenia kar lub wystąpienia problemów prawnych jest mniejsze.
  • Ochrona Prywatności Użytkowników: twoi klienci otrzymują większą kontrolę nad swoimi danymi, przez co zwiększa się ich poczucie bezpieczeństwa i zaufania do Twojej marki.
  • Dokładniejsza Analiza Danych: zaawansowane raportowanie daje gwarancję wyższej jakości pozyskanych danych. W efekcie czego, marketerzy mogą tworzyć jeszcze bardziej przemyślane strategie marketingowe.
  • Lepsza Optymalizacja Kampanii: Dane mogą być zbieranie anonimowo. Nawet jeśli nie pozyskasz od użytkowników pełnych zgód, otrzymasz wartościowe dane, które pomogą lepiej zoptymalizować strategię marketingową.

 

Jak wdrożyć tryb pozyskiwania zgód?

 

Wdrożenie Consent Mode v2 wymaga kilku kroków:

  • Aktualizacja Google Tag Manager: Sprawdź, czy posiadas zaktualizowaną wersję Google Tag Managera.
  • Konfiguracja Zgód: Skonfiguruj różne typy zgód w Google Tag Managerze, aby dostosować sposób rejestrowania danych do preferencji wybranych przez użytkowników.
  • Integracja z CSM: Połącz system zarządzania zgodami (CSM) z Google Tag Managerem, aby automatycznie przesyłać zgody użytkowników.

 

Consent Mode v2

 

Podsumowanie

Z pewnością Consent Mode v2 to precyzyjne narzędzie, które pomoże wielu firmom na nowo zdefiniować profil swoich klientów. Pamiętaj, że wdrożenie narzędzia nie tylko pozwala zarządzać Ci zgodami użytkowników w zgodzie z regulacjami prawnymi. Bez wątpienia poprawia efektywność analiz i kampanii reklamowych w Google. Rozróżnienie zgód i właściwe raportowanie to gwarancja bezpieczeństwa, które ma fundamentalne znaczenie dla Twoich odbiorców

Jeśli Twoja strona nie posiada jeszcze Consent Mode, lub nie wiesz jak je wdrożyć – skorzystaj z naszej pomocy!

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*