Google Ads

Czy reklama w Google z małym budżetem ma sens?

Bez wątpienia Kampanie Google Ads są dziś najskuteczniejszym narzędziem reklamowym i mogą przynieść znaczny zwrot z inwestycji. Wiele firm przekonało się, że warto inwestować w reklamę w Google, czyli tzw. linki sponsorowane.  Natomiast, co w przypadku, kiedy dysponujemy małymi zasobami finansowymi na marketing? Czy reklama w Google z małym budżetem ma sens? Jaką w ogóle wartość posiada mały budżet reklamowy? Czy jest to 100 zł, a może 10 000 zł?

Dowiedz się co wpływa na efektywność Twoich działań i czy reklama w Google z małym budżetem w ogóle ma sens? 

Lokalizacja reklamy Google Ads

Lokalizacja wyświetlanej reklamy w Google

Ważnym czynnikiem, który wpływa na wyniki działań w Google Ads jest poziom konkurencyjności w Twojej lokalizacji. Często spotykam się, z tym, że firmy, które reklamują podobne lub takie same usługi muszą inwestować całkowicie różne kwoty na marketing. Dlaczego tak jest? Wiele zależy od tego, ile firm chce pojawiać się po tych samych słowach kluczowych w danej lokalizacji. Załóżmy, że w Twojej lokalizacji, w Google reklamują się jeszcze dwie firmy konkurencyjne. Twoim potencjalnym klientom łatwiej będzie zdecydować o wyborze dostawcy spośród 3 firm, aniżeli 10. Kiedy mierzymy się z wysokim poziomem konkurencyjności, musimy być świadomi, że inne firmy nie śpią i mają taki sam, a może większy apetyt na dominację rynku. Duża konkurencja = im większy budżet reklamowy w Google, tym lepiej. 

Dopasowanie słów kluczowych

Dopasowania słów kluczowych, a reklama w Google Ads

Z pewnością przy małym budżecie, nie możesz sobie pozwolić na to, aby Twoja reklama w Google wyświetlała się po wszystkich możliwych słowach kluczowych. W tym celu, należy zadbać o odpowiednie dopasowanie słów kluczowych. Przy bardzo małych budżetach, najlepiej sprawdzi się dopasowanie ścisłe, ponieważ Twoja reklama wyświetli się w wyszukiwarce tylko po konkretnym haśle i żadnym innym, np. [meble na wymiar w Łodzi]. Korzystając z dopasowania ścisłego, możesz mieć pewność, że reklama nie wyświetli się kiedy potencjalny klient będzie szukał “tapicerowane meble na wymiar w Łodzi], oczywiście przy założeniu, że tapicerowanych mebli nie wykonujesz. Korzystając z innych dopasowań, np. przybliżonego – możesz niewykluczone, że energia, którą włożysz w optymalizację swojej kampanii Google Ads nie przyniesie upragnionego zysku. Dopasowanie  przybliżone zbiera różne słowa niezwiązane z Twoimi usługami oraz pochłania bardzo dużą część budżetu reklamowego. 

Wykluczające słowa kluczowe

Brak słów wykluczających reklamy w Google

Problemem, który dotyczy każdej kampanii niezależnie od budżetu to brak dbałości o słowa wykluczające. Dbałość o to, jest ogromnie ważna, szczególnie wtedy, kiedy korzystamy z luźniejszych form dopasowania słów kluczowych. Załóżmy, że jesteś dentystą i chcesz reklamować swoją firmę po słowie kluczowym “dentysta”. Niewykluczone, że kiedy ktoś wpisze w wyszukiwarkę: “przystojny dentysta z reklamy sensodyne” – twoja reklama się wyświetli. Opisuję przypadek, który widziałem na własne oczy. Pomyśl jakie frazy mogą zagrozić Twojemu budżetowi. Czy słowa typu: opinie, cena, warunki, jak; są odpowiednie dla Twojej reklamy słowa, czy jednak nie. 

Mały budżet reklamowy

Reklama w Google Ads potrafi generować wartościowe leady

Budżet ma ogromne znaczenie dla Twoich działań marketingowych online. Trudno określić jaki budżet będzie optymalny dla działań reklamowych. Spotkałem się z opiniami, że 300 zł to dużo, ale również, że 5000 zł to mało. Przed rozpoczęciem swojej kampanii, musisz dokładnie zaplanować, jaki chcesz osiągnąć cel i jaki efekt Cię zadowoli.

Odpowiadając na pytanie, czy reklamowanie się w wyszukiwarce Google mając mały budżet ma sens – odpowiem, że tak! Należy pamiętać o tym, aby stale dbać o swoje konto reklamowe. To żywy organizm, który nie może być pozostawiony sam sobie. Warto stale trzymać rękę na pulsie i sprawdzać pozycję reklamy, jej jakość, jakość strony internetowej lub sklepu internetowego, poziom optymalizacji itd. Jeśli chcesz prowadzić działania reklamowe w Google – śmiało, naprawdę warto! Zanim jednak to zrobisz, przeczytaj kilka poradników, np. ten o błędach, które zniszczą każdą kampanię Google Ads

Jeśli nie masz czasu na samodzielne prowadzenie kampanii Google Ads i nie możesz pozwolić sobie na “przepalanie budżetu reklamowego” poznaj nas napisz lub zadzwoń!