Zadzwoń do nas
Strona internetowa nie sprzedaje

Dlaczego moja strona internetowa nie sprzedaje? 

Bywa tak, że firmy decydują się na założenie strony internetowej dla swojej marki licząc na zdumiewające efekty w postaci przyciągania klientów z internetu już po kilku dniach. Załóżmy, że cieszysz się już ze swojej nowej witryny lub sklepu internetowego, które miały sprzedawać. Mija kilka miesięcy, a efektów wciąż brak. Wtedy zadajesz sobie pytanie, dlaczego moja strona internetowa nie sprzedaje? Aby odnaleźć na nie odpowiedź, przede wszystkim zacznij od podstaw, o których pisałem już wcześniej i przeczytaj artykuł o tym, jak pozyskać klientów przez stronę internetową i skutecznie sprzedawać produkty lub usługi.

Dlaczego Twoja strona internetowa nie przyciąga klientów i nie generuje sprzedaży?

 

Powodów może być kilka, jednakże drogą eliminacji, eliminuj blokery, które Twój potencjalny klient spotyka od momentu wejścia na Twoją stronę internetową, aż po wypełnienie formularza kontaktowego w witrynie lub sięgnięcia pod telefon. 

 

 

Brak ruchu na stronie internetowej

 

Internet jest nieskończony. Na rynku panuje agresywna konkurencja, która posiada wyostrzony apetyt na pozyskiwanie klientów i zrobi wszystko, aby tą nieskończoność cały czas podbijać. Co więc posiada konkurencja, czego Tobie być może brakuje? Zapewne sprzedażową stronę internetową i skuteczny marketing online. Reklama w Google lub pozycjonowanie to fantastyczny sposób na pokazanie strony internetowej Twojej firmy tym, którzy szukają Twoich usług. Nie musisz pokazać się całemu światu. Pokaż się tym, którzy chcą Cię zobaczyć. Więcej informacji o skuteczności marketingu internetowego przeczytasz tutaj. To wystarczy, aby zauważyć pierwsze efekty z działań marketingowych w sieci.

 

Żle prowadzony marketing dla strony internetowej 

 

Jeżeli już prowadzisz kampanię Google Ads – zastanów się, czy jest ona wystarczająco dobrze optymalizowana. Jeśli prowadzisz ją samodzielnie, poszukaj darmowych szkoleń, dzięki którym poszerzysz swoją wiedzę w tym zakresie i wyeliminuj błędy, które mogą szkodzić Twojemu budżetowi reklamowemu. Jeśli współpracujesz z agencją marketingową i nie widzisz efektów – zapytaj o przyczynę takiej sytuacji lub poproś o raport z działań. Być może strona internetowa jest w porządku, ale ruch sprowadzany do Twojej witryny jest niskiej jakości. W przypadku działań SEO – na efekty faktycznie musisz poczekać. Pozycjonowanie jest dla cierpliwych, ponieważ pierwsze skutki mogą pojawić się dopiero po kilku miesiącach. O wszystkim decyduje oczywiście poziom konkurencji i budżet reklamowy, jakim dysponujesz. 

 

kod strony internetowej

 

Źle zoptymalizowana strona internetowa 

 

Przyjmuję, że Twoje działania reklamowe w internecie są na przyzwoitym poziomie. Czy wiesz, jak zachowują się użytkownicy na Twojej witrynie? Często punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Doskonale znasz swoją stronę i wiesz czego, gdzie szukać. Ale czy Twoi potencjalni kupujący wiedzą? Odpowiedz sobie na pytanie – czy użytkownik Twojej witryny internetowej otrzyma zadowalającą go odpowiedź na swoje pytanie właśnie na tutaj? Jeśli Twoje myśli brzmią teraz – “nie” lub “nie jestem pewny” to czym prędzej przebuduj swoją stronę internetową. Nie utrudniaj kupującym drogi, którą musi przebyć, zanim podejmie z Tobą kontakt. Klienci muszą być pewni tego, że Twoja firma jest wiarygodna, nie przepłacą, dostarczysz im towar lub usługę na odpowiednim poziomie itd. Niedługo Google wprowadzi do swoich algorytmów coś takiego jak odczucia klientów, czyli ogół zachowań użytkowników na Twoim portalu lub stronie. 

 

 

Strona internetowa bez angażujących treści

 

Wyobraź sobie taką sytuację – szukasz kurtki i wybierasz się do sklepu z takową odzieżą. Na wejściu wita Cię bardzo miła ekspedientka i z uśmiechem na twarzy wykrzykuje – witaj w naszym sklepie z kurtkami. Masz pewność, że jesteś w dobrym miejscu. Przeglądasz kurtki i zaczynają się schody. Nie znasz dokładnej tabeli rozmiarów, nie wiesz jaki masz wybór w kolorach, itd. Podchodzisz do pani ekspedientki i pytasz o wszystko, co Cię interesuje, na co Pani zza lady odpowiada: “witaj w naszym sklepie z kurtkami”. Jestem pewny, że w tym momencie wyjdziesz z takiego sklepu. Tak samo jest w przypadku sklepów i stron internetowych. Kiedy nie zamieścisz istotnych informacji w witrynie, klienci uciekają. Warto zachęcić ich do tego, aby kupili właśnie u Ciebie. Może oferujesz 7 rabatów, ale klient nie czyta z gwiazd i jeśli nie zobaczy tego na Twojej stronie internetowej, to nawet o tym nie pomyśli. Ucieknie do konkurencji w poszukiwaniu lepszego poziomu obsługi. Zadbaj o to, aby Twój klient otrzymał konkretne informacje na temat oferty. Użyj powszechnie znanych technik perswazji, aby pobudzić go do działania.

Opisy produktów

 

Dobre zdjęcia i opisy produktów w sklepie internetowym

 

Klienci nie lubią się zastanawiać. Na zainteresowanie klienta w internecie masz tylko 3 sekundy. Przecież wiesz, że klienci kupują oczami. Przyciągnij ich uwagę naprawdę dobrą grafiką. Niezależnie od tego, czy jest to zdjęcie główne, czy produktowe. Grafiki powinny być dobrej jakości, ponieważ one upewnią potencjalnego kupującego, że to u Ciebie warto kupić. Spróbuj sprzedać piękny pierścionek bez odpowiedniej prezentacji. Myślę, że wiesz, o co mi chodzi. 

Sklep internetowy

 

Skomplikowany sklep internetowy

 

Jeśli zależy Ci na sprzedaży – uprość proces do maksimum. Warto proponować klientom możliwość złożenia zamówienia bez rejestracji. Rejestracja w Twoim sklepie internetowym może zająć minutę ale Twój klient zacznie się zastanawiać nad rzeczami, które w momencie zakupu powinny być najmniej istotne – np. wymyślanie loginu i hasła. To otwiera drogę do ucieczki. Pamiętaj, aby pobierać tylko niezbędne dane do realizacji zamówienia. Zbyt duża dociekliwość ze strony sprzedawcy nie kojarzy się z udanymi zakupami. Pozwól klientom zapłacić tak jak chcą. Jedni zapłacą od razu za pomocą karty, a inni zrobią przelew tradycyjny, dlatego kupujący powinni mieć wybór i dostęp do różnych form płatności.

 

sklep internetowy płatności

 

Pamiętaj – dobrze zoptymalizowana kampania Google Ads i świetnie zaprojektowana strona internetowa to idealne małżeństwo.

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem Ci znaleźć odpowiedź na pytanie “dlaczego moja strona internetowa nie sprzedaje?” i dzięki temu zwiększysz sprzedaż w internecie. 

Jeśli zastanawiasz się nad reklamowaniem swoich usług w Google, optymalizacją lub stworzeniem strony internetowej skontaktuj się z nami bezpośrednio.

Możesz również skorzystać z bezpłatnej wyceny.