elastyczna reklama w wyszukiwarce 2022

Elastyczna reklama w wyszukiwarce – zmiany w 2022 roku

W czerwcu 2022 roku Google wycofa możliwość tworzenia rozszerzonych reklam tekstowych w sieci wyszukiwania, a domyślnym typem reklamy w kampaniach Ads stanie się elastyczna reklama w wyszukiwarce. Dowiedz się, co ta zmiana znaczy w praktyce i jak można ją wykorzystać, aby jeszcze bardziej rozpędzić marketing internetowy Twojej firmy.

Elastyczna reklama w wyszukiwarce vs rozszerzona reklama tekstowa

 

Do tej pory, rozszerzone reklamy tekstowe zapewniały większą kontrolę nad swoimi kreacjami. Nie da się ukryć, że ogłoszone niedawno zmiany to kolejny krok w stronę całkowitej automatyzacji kampanii Google Ads. Jednakże wycofanie dotychczasowych możliwości nie nastąpi z dnia na dzień, ponieważ elastyczna reklama tekstowa została udostępniona reklamodawcom już w 2018 roku. Informacja o całkowitej rezygnacji z rozszerzonych reklam tekstowych także widnieje już od jakiegoś czasu w panelu Google Ads. 

rozszerzona reklama tekstowa - koniec

Korzystając z rozszerzonej reklamy tekstowej systemy miały ograniczoną możliwość rotacji nagłówków oraz tekstów reklam. Dzięki wzmożonej kontroli nad reklamami, marketerzy mogli ocenić, które kombinacje tekstów i nagłówków są najbardziej skuteczne pod względem celów marketingowych. Na podstawie zebranych danych, reklamodawca mógł całkowicie zatrzymać reklamę lub edytować jej treść. 

 

Dlaczego Google wprowadza reklamę elastyczną?

 

Z pewnością, jednym z powód takich zmian, jest dążenie Google do pełnej automatyzacji kampanii Google Ads. Oficjalnie jednak, wprowadzając elastyczne reklamy do swoich kampanii, możesz dotrzeć do zupełnie nowych użytkowników, a systemy uczące zoptymalizują stawki za kliknięcie w czasie rzeczywistym. 

Zalety elastycznej reklamy w wyszukiwarce Google

 

Przede wszystkim elastyczna reklama w wyszukiwarce umożliwia dodanie do Twoich zasobów reklamowych wielu nagłówków i tekstów. Dzięki temu uzyskasz szersze pole manewru pod kątem wyświetlania najbardziej zbliżonej do zapytania użytkownika kreacji reklamy. Przewagą elastycznej reklamy w wyszukiwarce jest to, że zarządza nią sztuczna inteligencja. Google wykorzystuje systemy uczące się, aby automatycznie określić, która kreacja zapewni reklamodawcy najlepsze wyniki.

 

Elastyczna reklama w wyszukiwarce – wady 

 

‍Jednym z głównych problemów będzie wykazanie się kreatywnością przez reklamodawców. Pamiętaj, aby Twoja reklama była oceniana przez system jako “świetna”. Aby uzyskać taki efekt, należy przygotować 15 różnych nagłówków i cztery teksty reklamowe. Google w dalszym ciągu zaleca utworzenia 3 różnych kreacji reklam, co oznacza, że musisz przygotować 45 nagłówków oraz 12 opisów. To może okazać się problematyczne w branżach, które wymagają ściśle określonych słów kluczowych. 

 

Jak przygotować się na zmiany? 

 

Jeżeli korzystasz z rozszerzonych reklam tekstowych, nie wyłączaj ich od razu. Warto już teraz stworzyć dodatkowe kreacje reklam elastycznych, nie rezygnując z tego, co obecnie przynosi dobre efekty (o ile przynosi). Kiedy Twoje obecne reklamy tekstowe przestaną być wyświetlane, możesz użyć ich zasobów w reklamach elastycznych. Dzięki temu nie stracisz czasu, ani pieniędzy, które zostały przeznaczone na dotychczasowe działania.

Aby jeszcze bardziej zmaksymalizować zwrot z inwestycji, Google zaleca, aby połączyć stosowanie reklam elastycznych z wykorzystywaniem słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym oraz inteligentnego określania stawek. Niektórzy reklamodawcy po wprowadzeniu rekomendacji, uzyskali nawet do 20% więcej konwersji w ramach tego samego budżetu marketingowego. 

Kiedy zbierzesz odpowiednie dane, możesz przypiąć nagłówek oraz tekst reklamy, przez co zapewnisz sobie wyświetlanie reklam, które najczęściej prowadzą do konwersji. Jeśli jeszcze nie jesteś pewien, czy warto polegać na sztucznej inteligencji, przeczytaj nasz wpis, w którym pochylamy się na tym problemem. 

Pamiętaj, że dobra reklama w Google nie wystarczy. Na efektywność Twoich działań wpływa także jakość strony internetowej.

 

‍Podsumowanie

 

Dla niektórych firm, zapowiedziana przez Google może spowodować wzrost kosztu konwersji. Niemniej jednak, jeśli stopniowo zaczniesz wprowadzać zmiany, nie odczujesz diametralnej różnicy. Wielu reklamodawców korzysta z elastycznej reklamy w wyszukiwarce od momentu jej udostępnienia. 

W Prostej Linii pomagamy lub w pełni prowadzimy kampanie Google Ads, dlatego jeśli obawiasz się zmian, albo chcesz uzyskać jeszcze lepsze wyniki – napisz do nas!