Zadzwoń do nas
Google Ads czy Facebook Ads

Google Ads czy Facebook Ads – co wybrać?

Wielu przedsiębiorców w momencie podejmowania decyzji o marketingu online zastanawia się jak pozyskać klientów przez internet. Nie da się ukryć, że Google Ads i Facebook Ads to najpopularniejsze platformy. Co zatem wybrać, aby skutecznie i z zyskiem pozyskiwać nowych klientów?

 

Google odpowiada na potrzeby. Facebook je kreuje.

Wyszukiwarka Google to narzędzie, które w danych czasie dostarcza właściwe informacje. Kiedy szukam mechanika samochodowego, prawdopodobnie chcę skorzystać z jego usług. Google Moja Firma lub Google Ads od razu dostarczy mi informację o warsztatach samochodowych z mojej okolicy. Na Facebooku musiałbym najpierw napisać posta na grupie lub tablicy i czekać na odpowiedź ze strony ludzi, bazując na ich poleceniach. Po pewnym czasie, algorytmy Facebooka zorientują się, że jestem zainteresowany mechaniką samochodową – z pewnością wyświetli mi kilka takich reklam. Niestety, może już być za późno. Facebook przypomina mi Times Square, na którym firmy umacniają swój wizerunek.

Facebook Ads

Jaki produkt reklamować w Google Ads, a jaki na Facebooku?

Reklama w Google Ads to bardzo precyzyjne narzędzie sprzedażowe. Warto jednak wiedzieć, jakich błędów nie popełnić przy optymalizacji reklam. Również specyfikacja naszej usługi odgrywa kluczową rolę. Wracając do kreowania potrzeb – wyobraź sobie sytuację, że kilka razy dziennie wyświetla Ci się reklama hamburgera, frytek i coli w promocyjnym zestawie. Spędzasz na Facebooku przynajmniej kilkadziesiąt minut w ciągu dobry. Taka reklama wzmaga w Tobie potrzebę nabycia tego zestawu. Co robisz? Prawdopodobnie idziesz do restauracji zamówić ten właśnie zestaw. Reklama zadziałała. Z kolei, wpisanie w wyszukiwarkę Google słowa hamburger nie oznacza jeszcze, że jesteśmy gotowi skorzystać z danej promocji. Nawet jeszcze o niej nie wiemy.

Facebook Ads

Personalizowane reklamy

Wszyscy, którzy żyją z tworzenia kampanii reklamowych na Facebooku, z pewnością zapewnią Cię, że mogą dotrzeć do konkretnych osób, które chcą u Ciebie kupić. Nie do końca mogą. Obie platformy korzystają z algorytmów, które z kolei tworzą się na podstawie naszego zachowania w internecie, polubień stron itd. Załóżmy, że szukasz długopisu z grawerem. Twoim zamysłem jest kupno prezentu dla mamy. Niewykluczone, że na Facebooku zaczną pojawiać mi się reklamy artykułów biurowych. Przecież szukasz długopisu. Wyszukiwarka Google, przy odpowiednio prowadzonej kampanii, nie dopuści do takiej sytuacji. W środowisku reklamowym Google artykuły biurowe to artykułu biurowe, a długopis z grawerem to długopis z grawerem. Albo czarne, albo białe.

Personalizacja reklam

Przypadkowe kliknięcia

Nie raz spotkałem się z opinią, gdzie klient chwalił się przede mną ilością kontaktów wygenerowanych przez Facebooka. Pytałem – ile z tego sprzedałeś? Odpowiedź brzmiała – nic, ludzie klikali przez pomyłkę lub ludzie chcieli dostać informacje, niekoniecznie związane z moją ofertą. Takie sytuacje również mogą zdarzyć się w wyszukiwarce Google – jednak zdecydowanie rzadziej. Kampanie reklamowe w Google Ads dają możliwość precyzyjnego mierzenia skuteczności i jakości ruchu na stronie internetowej lub w sklepie internetowym. Załóżmy, że reklamujesz okna i dzwoni do Ciebie klient z pytaniem o cenę tych okien wraz z montażem. Reklama zadziałała, a to, czy sprzedasz zależy już od Twojej oferty, poziomu obsługi itd.

Google Ads

Facebook czy Google Ads?

Obie formy reklamy online sprawdzają się w zwiększaniu sprzedaży. Warto docierać do potencjalnych klientów za pomocą rożnych kanałów. Dzięki temu Twoja marka zapadnie w pamięć. Najważniejszy jest zwrot z inwestycji, dlatego zawsze przed startem działań marketingowych, odpowiedź sobie na pytanie, czy Twój produkt sprzedajesz na zasadzie kreowania potrzeb i poszerzanie świadomości klientów, czy chcesz trafić do tych, którzy są gotowi u Ciebie kupić w momencie, w którym szukają produktu z własnej i nieprzymuszonej woli. 

Jeśli już prowadzisz reklamę w Google i potrzebujesz pomocy lub niezależnej opinii – skontaktuj się z nami. Masz dopiero w planach rozpocząć reklamowanie swojej firmy za pomocą linków sponsorowanych? – Skorzystaj z bezpłatnej wyceny