Google Ads

Google Ads – wady i zalety

W ostatnich latach odnotowujemy rozkwit marketingu online, dlatego warto poznać wady i zalety Google Ads Wiesz na pewno, że reklama jest dźwignią handlu. Firmy szukają najlepszych sposobów na odkrywanie nowych rynków i przyciąganie wartościowych klientów. Od lat jesteśmy zasypywani ulotkami, telefonami od telemarketerów, reklamy w telewizji trwają czasem ¼ całego wieczornego seansu. Czy nie macie dość?

Jeśli nie masz czasu na przeczytanie naszego bloga, odwiedź nasz landing page poświęcony usłudze Google Ads. 

 

Zaleta: Google Ads nie kreuje potrzeb

 

Reklama w Google odpowiada na potrzeby. Potrzebę posiadanie kreują inne formy reklam – telewizja, radio, bandery. To one pobudzają nas do aktywnego pożądania danego produktu lub usługi. Większość z nas nie będzie pamiętać  nazwy firmy, którą widzieli na pędzącym autobusie. Nie spiszą danych kontaktowych określonego reklamodawcy. Ludzie z wykreowaną potrzebą idą szukać w Google. Co jeśli nie ma Twojej firmy na pierwszej stronie w przeglądarce? Potencjalny klient, którego poniekąd Ty zachęciłeś do kupna – pozna ofertę konkurencji i niewykluczone, że konkurencyjna firma dostarczy mu usługę.

Reklama w google

 

Zaleta: Google Ads dzieje się tu i teraz

 

Oprócz tego, że w wyszukiwarce Google mamy do czynienia z klientem, który ma już wykreowaną potrzebę, mamy przewagę nad przebiegiem całego procesu zakupowego. Jest ogromna różnica pomiędzy wyświetlaniem reklama na słowa kluczowe “fotowoltaika opłacalność”, a “fotowoltaika łódź”. Sami możemy zdecydować na jakie frazy chcemy reklamować usługi. Dzięki temu omijamy proces, w którym potencjalny klient poszukuje informacji. Wystarczy, abyśmy pokazywali się klientom w momencie poszukiwania przez nich najlepszej dla nich oferty. Podobnie jest z firmami, które muszą szybko reagować na potrzeby klientów, np. pomoc drogowa. Istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że człowiek, któremu zepsuł się samochód na autostradzie będzie chciał szybko ściągnąć swój auto z trasy. W tej konkretnej sytuacji będzie liczyć się czas reakcji ze strony firmy holowniczej, a nie koszt usługi. Dlatego opłaca się być wysoko w wyszukiwarce Google.

 

Zaleta: Sam decydujesz o kosztach reklamy w Google Ads

 

Reklamy Google wyświetlają się w ramach budżetu reklamowego, który ustalasz samodzielnie. Od Ciebie zależy ile wydasz na swoją reklamę w okresie jednego miesiąca, a nawet dnia. Masz również możliwość wyświetlania swoich reklam tylko w określonych godzinach. Każdego miesiąca możesz modyfikować budżet – zwiększać go i zmniejszać.

 

Zaleta: Samodzielnie ustalasz lokalizację reklamy w Google Ads

 

Wiele firm chce podbijać nowe tereny. Czasem oddalone o kilkadziesiąt kilometrów od siedziby przedsiębiorstwa. Czy opłaca Ci się wysłać handlowca w ciemno, opłacić jego czas, paliwo i nie masz pewności, że cokolwiek będzie z takiego sposobu pozyskania klienta? Dzięki Google Ads odzywają się do Ciebie klienci, do których nie trafisz “z ulicy”, a może okazać się, że to firma z ogromnym potencjałem ofertowym. Przypominam, że w Google Ads szukamy konkretnej usługi. Pozyskanie taka lead’a może kosztować Cię ok 3 zł za jedno kliknięcie. Przelicz to na wartość swojej usługi. Reklamy możesz wyświetlać również za granicą.

 

Wada: Drogie kliknięcia w wyszukiwarce Google

 

Wadą marketingu online jest to, że do wzięcia udziału w wyścigu po wartościowych klientów, chętnych jest sporo. Natomiast wady można zamienić na zalety. O wyświetlaniu Twoich reklam na dobrych pozycjach decydują różne czynniki. Licytacja odbywa się na podstawie jakości Twojej strony internetowej, trafności reklam, Twojej stawki za pojedyncze kliknięcie oraz preferencje użytkowników. To oznacza, że nawet przy sporym budżecie reklamowym ale źle prowadzonych działań, Twoja reklama w wyszukiwarce nie przyniesie efektów. Dowiedz się jakich błędów nie popełniać przy prowadzeniu kampanii Google Ads. 

Google Ads Lokalizacja

 

Wada: Trudny wybór Agencja marketingowa do Google Ads

 

Google Ads to narzędzie powszechnie dostępne. Strukturę reklamową możesz stworzyć samodzielnie, a później stale optymalizować reklamy i sprawdzać efekty. Zadaj sobie tylko jedno pytanie – czy szanujesz swoje pieniądze? Twoi klienci również przychodzą do Ciebie jako do specjalisty, który zna się najlepiej na usługach, które oferuje. Tak samo jest z dobrymi agencjami marketingowymi. Jeśli wybierzesz dobrych i cenionych specjalistów z branży, bardziej opłaci Ci się wynagrodzić ich prowizją niż samodzielnie przepalać budżet reklamowy na błędne słowa kluczowe. Agencja marketingu online zarekomenduje również zmiany w Twoim sklepie internetowym lub witrynie, które mogą okazać się strzałem w dziesiątkę dla podniesienia Twojej sprzedaży.

Google Ads, jak wszystko – posiada wady i zalety

Mam nadzieję, że nieco przybliżyliśmy Ci funkcjonowanie reklamy w Google a także wady i zalety takich działań. W naszej ocenie i to dość obiektywnej, dobrze poprowadzona kampania ma zdecydowanie więcej zalet niż wad. Jeśli chcesz rozpocząć przygodę z reklamą w internecie i potrzebujesz pomocy – zadzwoń lub napisz.