Zadzwoń do nas
Kampania w Google Ads

Jak przygotować skuteczną kampanię Google Ads?

Wielu przedsiębiorców decyduje się samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe w Google. Często spotkaliśmy się z tym, że wiedza takiej osoby na temat optymalizacji reklam kończy się na stworzeniu kreacji i podpięciu karty płatniczej. Mija kilka dni, tygodni i okazuje się, że pierwotne założenia nie zostały zrealizowane. Z tego wpisu dowiesz się, co zrobić, aby Twoja kampania Google Ads była skuteczna.

 

Reklamy w Google powinny realizować konkretny cel

 

Już na początku budowy kampanii w Google Ads musisz wybrać cel. Zwykle jest to bardzo proste, ponieważ często cele online są bardzo zbliżone do tych, które odbywają się offline. Możesz zdecydować, czy zależy Ci na tym aby Twoi potencjalni klienci jeszcze lepiej poznali Twoją markę w internecie, czy wolisz aby odwiedzali Cię stacjonarnie.

 

Kampania google Ads

 

Pamiętaj, że opcje dostępne podczas konfiguracji kampanii zależą od tego, jaki wybierzesz cel. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, warto ustalić “sprzedaż” jako sukces.

 

Wybierz właściwy typ kampanii Google Ads

 

Po tym jak skonfigurujesz cel kampanii, należy wybrać “formę” w jakiej Twoje reklamy mają wyświetlać się w Google. Do wyboru masz sporo możliwości. Aby jeszcze bardziej przyciągnąć uwagę Twoich klientów możesz wyświetlać atrakcyjne reklamy banerowe lub video.

 

Typy kampanii google Ads

 

Kampanie w sieci wyszukiwania to linki sponsorowane, które oznaczone są słowem “reklama”, po wpisaniu odpowiedniej frazy kluczowej w wyszukiwarkę.

Kampanie Google Ads w sieci reklamowej przybierają postać reklam banerowych, które możesz wykorzystać na przykład w remarketingu. 

Kampanię produktową skonfigurujesz za pomocą konta w Google Merchant Center. To dedykowane rozwiązanie dla sklepów internetowych, które polega na wyświetlaniu reklam w Google użytkownikom, którzy wykazują zainteresowanie konkretnym produktem.

Aby poznać wszystkie dostępne typy kampanii w Google Ads, zachęcam Cię do przestudiowania supportu Google.

 

Ustal dzienny lub miesięczny budżet na kampanię

 

Przede wszystkim jedną z głównych zalet reklamowania firmy w Google jest możliwość elastycznego ustawienia budżetu reklamowego. To od Ciebie zależy, czy Twoja kampania w Google Ads będzie wykorzystywać 500 zł dziennie czy miesięcznie. Wiedz, że nawet z małym budżetem reklamowym, prowadzenie kampanii w Google Ads mają sens.

 

Wybierz strategię ustalania stawek

 

Nieustanna optymalizacja kosztów za kliknięcie (CPC) z pewnością przełoży się na lepsze efekty z kampanii Google Ads w ramach tego samego budżetu marketingowego. Na przykład, zaraz po rozpoczęciu kampanii w Google Ads warto zastosować maksymalizację liczby kliknięć. Dzięki temu pomnożysz ruch na stronie internetowej. Kiedy algorytmy zbiorą już pewną ilość konwersji – zmień strategię ustalania stawek na maksymalizację wartości lub liczby konwersji w zależności od Twojego celu biznesowego.

Stawki za kliknięcie możesz kontrolować samodzielnie lub za pomocą systemów uczących się. Więcej o wyborze właściwej strategii ustalania stawek dowiesz się z naszego wcześniejszego wpisu. 

 

Stwórz wartościowe reklamy w kampanii Google Ads

 

Reklamy w wyszukiwarce Google są najskuteczniejsze, ponieważ odpowiadają na potrzeby użytkowników. Zadbaj o to, aby tekst oraz nagłówki reklam były maksymalnie zbliżone do intencji osób poszukujących usług w wyszukiwarce. Jest ogromna różna pomiędzy frazami “kuchnie na wymiar warszawa”, a “kuchnie na wymiar inspiracje”. Im lepszą jakość strony internetowej oraz reklam zaserwujesz systemom uczącym się, tym większy uzyskasz Wynik Jakości.

 

Kampanie Google Ads powinny mieć ustawione konwersje

 

Ogólnie mówiąc, konwersja to reakcja, której oczekujemy od użytkowników naszej witryny lub osób, które widzą reklamę. Konwersję może stanowić wykonie połączenia lub wypełnienie i przesłanie formularza ze strony. Wszystkie ważne informacje na temat konwersji znajdziesz tutaj.

 

Kampania Google Ads - konwersje

 

Skuteczna kampania w Google musi być optymalizowana każdego dnia

 

Wiedz, że efekty kampanii zależą od tego jak ją ustalisz i ile czasu poświęcisz na optymalizację. Korzystaj wyłącznie z najlepszych praktyk. Przede wszystkim testuj rozwiązania i dbaj o efektywne wydawanie się budżetu marketingowe. Każdego dnia przeglądaj konto, raport wyszukiwanych haseł oraz analizuj dane z Google Analytics, dzięki czemu jeszcze lepiej zoptymalizujesz swoje działania.

Jeżeli nie możesz pozwolić sobie na to, aby każdego dnia optymalizować konto reklamowe, przekaż je do prowadzenia agencji, bądź freelancerowi, którzy zajmują się tym zawodowo.

Możesz także skontaktować się z nami! Chętnie porozmawiamy z Tobą o Twoich celach biznesowych oraz pokażemy w jaki sposób możemy je zrealizować.