Zadzwoń do nas
Konwersja w Google Ads

Konwersje w Google Ads – co musisz wiedzieć?

Zanim uruchomisz swoje reklamy w Google Ads, upewnij się, że masz ustawioną konwersję. Dokładna analiza skuteczności kampanii to jedna z największych zalet marketingu internetowego. Dzięki dobrej konfiguracji celów będziesz lepiej optymalizować działania reklamowe, ponieważ otrzymasz informacje o tym, jak wielu użytkowników zachowuje się w określony sposób. Zatem dlaczego konwersje w Google Ads są ważne i co musisz o nich wiedzieć?

 

Co to jest konwersja w Google Ads?

 

Konwersją w Google Ads nazywamy pożądanym przez nas reakcją/zdarzeniem, których oczekujemy od użytkowników naszej witryny. Przykładem konwersji może być pobranie aplikacji mobilnej, wysłanie formularza kontaktowego lub dokonanie transakcji. Możesz również mierzyć mikro konwersje, np. akcje pozasprzedażowe. Dzięki analizie konwersji Google Ads będziesz mógł wprowadzać potrzebne zmiany na Twojej stronie. Jeśli Twoja strona internetowa nie sprzedaje, sprawdź tutaj, co może być przyczyną.

 

Konwersje Google Ads, a konwersje Google Analytics

 

Dodanie konwersji na poziomie konta Google Ads wiąże się z koniecznością dodania dodatkowych tagów konwersji w kodzie witryny internetowej. Błędna konfiguracja lub jej brak będą skutkować tym, że system nie wyśle Ci kluczowych informacji o realizowanych przez użytkowników celów. To wpłynie na wyniki reklam, ponieważ bez skutecznej analizy danych nie wyciągniesz wartościowych dla Twojej firmy wniosków.

 

konfiguracja konwersji w Google Ads

 

Konwersją Analytics odbywają się na zasadzie importu konta Google Ads i transakcji Analytics. Aby stosować tą możliwość należy połączyć ze sobą konta. Aby poprawie skonfigurować konwersję musisz wejść w Sekcje Narzędzia -> Pomiar skuteczności i wybrać zakładkę Konwersje.

 

Rodzaje konwersji w Google Ads

 

Witryna – po dodaniu właściwego kodu do witryny internetowej, możesz zliczać konkretne działania użytkowników, np. wizyta na podstronie lub przesłanie formularza kontaktowego

Aplikacja – związana ściśle z reklamą promującą aplikacje mobilne. Wykorzystując kod śledzenia konwersji możesz zbierać dane o ruchu w Twojej aplikacji, np. pobranie jej lub dokonanie transakcji w Twoim sklepie internetowym. 

Połączenie telefoniczne – po użyciu numeru przekierowywania Google otrzymasz dokładne informację na temat podjętych z Twoją firmą prób kontaktów przez telefon. W raporcie znajdziesz także informacje o statusie połączenia, dokładnej dacie czy długości rozmowy.

Importuj – jeżeli korzystasz z konwersji, które pochodzą z zewnętrznych źródeł, możesz je automatycznie zaimportować wybierając tą opcję.

 

Konwersje w Google Ads

 

Optymalizacja konwersji

 

Dzięki konwersji w Google Ads, możesz lepiej optymalizować każdy element Twojej kampanii. Edycja tekstów reklam, słów kluczowych, a nawet struktura kampanii może mieć realny wpływ na konwersje w Google Ads. Śledząc konwersje możesz mierzyć dodatkowe parametry:

Kliknięcie z konwersją – to parament, który informuje o tym ile kliknięć doprowadzi do konwersji np. w ciągu 30 dni.

Konwersje – kolumna, która informuje o wszystkich zrealizowanych konwersjach

Konwersje po obejrzeniu – akcja zliczana jest w momencie, gdy użytkownik zobaczył reklamę video lub graficzną, jednakże nie klikną w nią. Następnie trafił do witryny innym kanałem i dokonał konwersji. Konwersje po obejrzeniu są dostępne jedynie w sieci reklamowej i nie możemy ich użyć w reklamach kierowanych na sieć wyszukiwania.

 

Podsumowanie

 

Właściwe ustalenie konwersji Google Ads jest kluczowe, aby Twoje działania przynosiły coraz to lepsze efekty. Jeśli nie będziesz zbierał danych, będzie Ci trudniej optymalizować reklamy w Google. To może doprowadzić do przepalania budżetu. Więcej o błędach popełnianych w Google Ads i które słono kosztują przeczytasz tutaj.

Jeśli potrzebujesz audytu Twojej kampanii Google, aby ocenić, czy Twoje konwersji Google Ads są odpowiednio ustawione zadzwoń lub napisz!