Rozszerzenia reklam odgrywają istotną rolę w prowadzeniu kampanii marketingowych w wyszukiwarce. Tak, jak w galeriach handlowych Twoją uwagę przyciągają napisy „wyprzedaż”, „50% sale”, podobnie możesz zwrócić uwagę poszukujących Twoich usług w internecie. Rozszerzenie pozwalają przekazać Ci dodatkowe informacje, których nie udało się zmieścić w głównym tekście reklamy Google, który jak wiemy, jest limitowany. Jak rozszerzenia reklam wpływają na jakość Twojej kampanii Google Ads ? Poznaj nowe możliwości oraz dowiedz się dlaczego korzystając z rozszerzeń, masz przewagę nad tymi, którzy o nich zapomnieli?
Rozszerzenia reklam – roszerzenie lokalizacji
Klienci lubią wiedzieć, gdzie znajduje się lokalizacja firmy, w której chcą kupić. Często właśnie lokalizacja jest decydującym czynnikiem w procesie zakupowym – szczególnie przy reklamowaniu usług stacjonarnych. Dzięki rozszerzeniu lokalizacji wyświetlisz klientom: dokładny adres firmy, godziny pracy lub wskazówki dojazdu, a także klikalny przycisk “zadzwoń”.
Rozszerzenia powiązanej lokalizacji
Zadaniem tego rozszerzenia jest ułatwienie Twoim klientom w dotarciu do Twoich produktów, które sprzedają, np. pobliskie sklepy. Warto stosować tą funkcję, kiedy jesteś producentem, a swoją sprzedaż opierasz na stacjonarnych wizytach klientów. Konfiguracja jest bardzo prosta, ponieważ w panelu “rozszerzenia” na koncie Google Ads wystarczy dodać opcję “rozszerzenia powiązanej lokalizacji”.
Rozszerzenia objaśnień
Przy tworzeniu reklam w wyszukiwarce, mamy do czynienia z ograniczoną ilością znaków. Objaśnienia to nic innego jak dodatkowe hasła, które krótko informują klienta o dodatkowych korzyściach, np. darmowa dostawa, dostawa w 24h, całodobowa infolinia itd. Masz do wykorzystania aż 10 haseł, które wyróżnią Twoją firmę na tle reklamowej konkurencji i zachęcą do użytkownika do przejścia na Twoją stronę internetową.
Rozszerzenia połączeń w reklamach Google Ads
Bardzo potrzebne i bardzo praktyczne. Wyobraź sobie, że miałem kolizję i szukam pomocy drogowej. Liczy się czas. Prawdopodobnie zadzwonię tam, gdzie będę mieć ułatwiony kontakt bez potrzeby wchodzenia na stronę i zapisywania numeru. Rozszerzenie połączeń w reklamach Google Ads pozwala na bezpośredni kontakt z poziomu reklamy, dzięki czemu niecierpliwi lub zdecydowani poszukujący nie spędzą wieczności na poszukiwaniu właściwego numeru do Twojej firmy. Możesz również łatwo zmierzyć ile zostało wykonanych połączeń z reklamy oraz jaki był ich czas trwania dzięki raportom połączeń telefonicznych.
Rozszerzenia linków do podstron w Google Ads
Moim zdaniem, najbardziej atrakcyjne ze wszystkich dostępnych rozszerzeń. Oprócz standardowych tekstów reklam, wyświetlają się dodatkowe dwa linki do innych zakładek, z krótkim opisem. Linki do podstron od samego początku usprawniają nawigację oraz szerzej pokazują Twoją ofertę. Jeśli reklamujesz – suknie ślubne, suknie wieczorowe i sukienki do pracy na tej samej stronie – niewykluczone, że w jednej reklamie pokażą się wszystkie te usługi. Możesz również przenieść użytkowników z reklamy prosto do zakładki kontaktowej w celu wypełnienia formularza kontaktowego lub galerii.
Rozszerzenia informacji w witrynie
Informacje w witrynie to kolejny raz możliwość szerokiego zaprezentowania swojej firmy. Reklama może wyświetlić 3 cechy, które definiują Twój biznes. Konkretne cechy możesz wybrać z poziomu ustawień tego rozszerzenia. Możesz na przykład wpisać miasta, w których działa twoja firma lub krótki katalog produktów, np. lampy sufitowe, lampy stojące itd.
Rozszerzenia cen w reklamach Google
Stworzone z myślą o handlowaniu. Jeśli chcesz grać ceną swoich produktów – zaprezentuj ceny potencjalnym szukającym. Możesz dodać nawet 8 informacji o cenie usługi. To świetne rozwiązanie dla szanujących swój czas. Jeśli odbierasz telefony z pytaniem, które zaczyna się od “ile kosztuje”, możesz mieć pewność, że zmniejszy się częstotliwość zapytań tego rodzaju.
Rozszerzenia reklam – rozszerzenie aplikacji
Jeśli Twoja firma posiada swoją aplikację – bez problemu możesz przenieść do niej użytkownika. Rozszerzenie działa na komórkach lub tabletach i przenosi zainteresowanych w market aplikacji.
Rozszerzenia reklam – rozszerzenia promocji
Idealne rozwiązanie podczas wyprzedaży lub okazyjnych promocji. Możesz podać kupującym wszystkie istotne informacje o trwającej akcji, czyli: czas trwania, okazję, wartość rabatu, kod promocyjny oraz warunki, które trzeba spełnić.
Rozszerzenia reklam Google – Rozszerzenia automatyczne
Google Ads może samodzielnie dodać rozszerzenia do Twoich reklam, jeśli uzna, że podniosą one skuteczność reklam w wyszukiwarce. Do takich rozszerzeń zaliczamy:
- automatyczne rozszerzenie połączeń
- automatyczne rozszerzenie wiadomości
- dynamiczne rozszerzenie linków do podstron
- dynamiczne rozszerzenie informacji w witrynie
- automatyczne rozszerzenie lokalizacji
- rozszerzenie z ocenami sprzedawców
- dynamiczne rozszerzenia objaśnień
Osobiście jestem entuzjastą stosowania ręcznych rozszerzeń reklam, ponieważ jest to w przeciwieństwie do automatu, posiadasz zwiększoną kontrolę nad wyświetlanymi treściami. Jeśli zauważysz, że Google stosuje rozszerzenia automatyczne na Twoim koncie – możesz je wyłączyć.
Czy warto korzystać z rozszerzeń reklam w kampaniach Google Ads?
Warto! Rozszerzenia reklam w kampaniach Google Ads, zapewniają Twojej reklamie w Google wyższy współczynnik klikalności, co prowadzi do niższych kosztów. Możesz w nich umieścić informacje, na które nie starczyło przestrzeni w tekście reklamy oraz jeszcze bardziej zachęcić potencjalnych klientów do wejście w interakcję z Twoją firmą. Pamiętaj o tym, aby Twoja strona internetowa miała kilka ciekawych zakładek, aby wykorzystać rozszerzenie linków do podstron lub świetnie zoptymalizowany sklep internetowy, aby klienci bez problemu mogli korzystać z prezentowanych promocji.