sieć wyszukiwania Google

Sieć wyszukiwania Google – co to jest i jakie daje możliwości?

Kiedy tworzysz kampanię Google Ads, możesz ustalić czy reklamy kierujesz jedynie do Wyszukiwarki Google, czy rozszerzysz ich zasięg o partnerów w sieci wyszukiwania. Czy wiesz dlaczego warto korzystać z witryn partnerskich? Co to jest sieć wyszukiwania Google i jakie daje możliwości, aby Twoje reklamy były jeszcze bardziej skuteczne?

 

Co to jest sieć wyszukiwania?

 

Siecią wyszukiwania jest środowisko Google, które jest ściśle powiązane ze słowami kluczowymi. Reklamę w sieci wyszukiwania tworzą reklamy tekstowe lub reklamy produktowe PLA (Product Listing Ads) – obecnie Shopping Ads. Partnerzy w sieci wyszukiwania to witryny lub serwisy, które wykorzystują infrastrukturę Google, np. wp.pl lub onet.pl itd. Dzięki wyświetlaniu Twoich reklam na stronach partnerów, Twoja reklama zwiększy zasięgi. Warto wiedzieć, że ruch z witryn partnerów będzie równie jakościowy.

 

sieć wyszukiwania Google

 

Kiedy korzystamy z sieci wyszukiwania Google?

 

Z sieci wyszukiwania warto korzystać wtedy, kiedy Twoje produkty lub usługi są już poszukiwane przez użytkowników. Do tego, aby ocenić potencjał wyszukiwanych fraz możesz użyć plannera słów kluczowych. Mało popularne usługi lub produkty, które dopiero wchodzą na rynek prawdopodobnie nie przyniosą zadowalającego zwrotu z inwestycji. W sieci wyszukiwania kierowanie reklam odbywa się na podstawie słów kluczowych. Twoje frazy kluczowe powinny odpowiadać hasłom wpisanym przez użytkownika „tu i teraz”.

 

Reklama PLA w sieci wyszukiwania Google

 

Reklamy PLA oraz reklamy w remarketingu, czyli RLSA (Remarketing Lists for Search Ads) to następne elementy sieci wyszukiwania. Reklamy produktowe oraz remarketingowe będą podążać za użytkownikami Twojej witryny i przypominać im o Twoich produktach na stronach partnerów. Jeśli wiesz nieco więcej o procesach zakupowych, z pewnością masz świadomość, że dokonanie konwersji przez użytkownika wymaga czasu. Często użytkownicy konwertują dopiero po kilku wizytach w Twoim sklepie online. 

 

Sieć wyszukiwania, a mapy Google

 

Mapy Google również tworzą sieć wyszukiwania. Jeżeli włączysz w swojej kampanii Google Ads rozszerzenie lokalizacji, posiadasz aktualną oraz zaakceptowaną wizytówkę w Google Moja Firma, a także odpowiednio dostosujesz stawki do danej lokalizacji, reklamy wyświetlą się osobom, które są w pobliżu Twojej firmy.

sieć wyszukiwania mapy google

 

Typy kampanii w sieci wyszukiwania

 

Standardowym typem kampanii jest kierowane na słowa kluczowe reklamy tekstowe, wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google. Zagrożeniem dla korzystania z tego typu kampanii będzie niedostępność wielu funkcji, które mogą okazać się bardzo pomocne.

Na bardziej zaawansowanym poziomie optymalizacji kampanii Google Ads optymalnym wyborem będzie Wszystkie funkcje i opcje dostępne w sieci wyszukiwania. Dzięki temu masz możliwość ustawienia harmonogramu reklam, metody ustalenia lokalizacji, rotacja reklam lub ustawienie dynamicznych reklam.

Kiedy promujesz aplikację mobilną, zastosuj reklamy zachęcające użytkowników do pobrania Twojej aplikacji. To rodzaj kampanii Google Ads, której głównym zadaniem jest pozyskanie możliwie największej ilości użytkowników, którzy pobiorą Twoją aplikację.

 

sieć wyszukiwania Google - aplikacje

 

Reklamy typu tylko połączenie głównie generują najwięcej połączeń telefonicznych. Jest to specjalny rodzaj kampanii, wyświetlany wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Kliknięcie w link sponsorowany tego typu nie przeniesie użytkownika do Twojej witryny, ale bezpośrednio zaoferuje mu możliwość wykonania połączenia do Twojej firmy.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce to reklamy, które roboty Google kreują na podstawie treści z Twojej witryny internetowej. Algorytmy Google wykorzystują treść Twoich podstron, aby automatycznie utworzyć nagłówki reklam, po to, aby trafnie odpowiedziały na wpisane przez użytkownika hasło.

 

Podsumowanie

Reklamy wyświetlają się w sieci wyszukiwania wtedy, kiedy użytkownik wpisze hasło powiązane z Twoimi słowami kluczowymi. Przede wszystkim, wybrane przez Ciebie frazy mają największy wpływ na ilość wyświetleń. Wybierz sieć wyszukiwania, kiedy zależy Ci, aby dotrzeć do klientów, którzy szukają Twoich usług „tu i teraz”. Jeśli chcesz mieć realny wpływ na skuteczną optymalizację kampanii Google Ads i na przykład stosować harmonogram reklam użyj opcji sieć wyszukiwania – wszystkie funkcje.

Jeśli potrzebujesz pomocy przy prowadzeniu skutecznego marketingu internetowego, skontaktuj się z nami!