Zadzwoń do nas
Strategie ustawiania stawek Google Ads

Strategie ustalania stawek Google Ads – ręczne czy automatyczne?

Coraz częściej słyszy się o marketing automation, czyli automatyzacji działań marketingowych. Dotyczy to przede wszystkim Google Ads, które non stop ewoluuje. Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej zaawansowana i pomocna w uzyskiwaniu zadowalającego zwrotu z inwestycji na marketing. W tym wpisie dowiesz się jak rozróżnić strategie ustalania stawek Google Ads.

 

Rodzaje strategii ustalania stawek Google Ads

 

CPC ustawiane samodzielnie – wybierając samodzielne określanie stawki kosztu kliknięcia (CPC) ustalasz maksymalną kwotę, jaką chcesz zapłacić za kliknięcie w Twoją reklamę. Z pewnością warto korzystać z tej strategii ustalania stawek na samym początku kampanii. CPC ustawiane ręcznie bez wątpienia zapewnia Ci największą kontrolę nad optymalizacją budżetu reklamowego. 

 

Strategia ustalania stawek w Google Ads

 

Automatyczne strategie ustalania stawek

 

Ulepszone CPC (ecpc) – ulepszony koszt kliknięcia pomoże Ci zwiększyć liczbę konwersji pomimo tego, że korzystasz z samodzielnego ustawiania stawek. Ta  strategia ustawiania stawek w Google Ads automatycznie dopasuje ustawioną wcześniej stawkę względem kliknięć, które w największym stopniu doprowadzą do pożądanego przez Ciebie działania, czyli konwersji.

Docelowy CPAprzed uruchomieniem tej strategii upewnij się, że tag konwersji jest poprawnie zainstalowany. Strategia docelowego kosztu za kliknięcie przede wszystkim polega na ustawieniu maksymalnego kosztu pozyskania konwersji. Koszt za poszczególne konwersje może się różnić, jednakże algorytmy Google Ads dążą do utrzymania kosztu konwersji na poziomie docelowego CPA. Jeśli prowadzisz kampanię inteligentną w sieci reklamowej, po spełnieniu określonych warunków, możesz wybrać opcję płatności za konwersje, a nie za kliknięcia. 

Docelowy ROAS polega na dopasowaniu kosztu za kliknięcie tak, aby pozyskać jak najwyższą wartość konwersji. Taka strategia dąży do uzyskania założonego przez Ciebie zwrotu z nakładów poniesionych na reklamy w Google.

 

Strategia ustalania stawek w Google Ads

 

Maksymalizuj liczbę konwersjikorzystaj z tej strategii jeśli przede wszystkim zależy Ci na konwersjach. Stawki będą ukierunkowane na uzyskanie możliwie najwięcej konwersji w ramach ustalonego budżetu marketingowego.

Maksymalizuj liczbę kliknięć  – dzięki tej strategii możesz kontrolować maksymalną kwotę, jaką chcesz wydać na reklamy. Ponad to maksymalizuje ruch na stronie internetowej. Strategia maksymalizowania liczby kliknięć w reklamę ustala stawki w taki sposób, aby w ramach założonego budżetu marketingowego pozyskać jak najwięcej kliknięć.

Docelowy udział w wyświetleniachstrategia automatycznie ustali stawki w taki sposób, by wzmocnić widoczność Twoich reklam na wybranej przez Ciebie części strony w wynikach wyszukiwania (np. na górze strony)

 

 Strategia ustalania stawek w Google Ads

Jaką strategię ustalania stawek w Google Ads wybrać?

 

Jak już wiesz, reklamy w Google możesz prowadzić i optymalizować na wiele sposobów. Automatyczne strategie ustalania stawek za kliknięcie mogą okazać się silnym motorem napędowym Twojej kampanii. Zanim jednak “przełączysz kampanię na automat” zadbaj o to, aby zebrać odpowiednią ilość wartościowych danych. Na początku działań stosuj CPC ustalone samodzielnie, po to, aby mieć kontrolę nad kosztami za kliknięcia. Kiedy uzyskasz odpowiednio dużo konwersji, które są idealną wskazówką dla algorytmów – przejdź na strategie automatyczne. Jeśli obawiasz się spadku ilości konwersji lub nie chcesz wprowadzać drastycznych zmian na Twoim koncie reklamowym – prowadź testy A/B lub utwórz eksperymenty.

 

Podsumowanie

Jeżeli dalej nie wiesz, które strategie ustalania stawek Google Ads będą najlepsze dla Twoich kampanii – skontaktuj się z nami!

Przeprowadzimy audyt Twojego konta reklamowego oraz ocenimy, która strategia przyniesie Ci najwięcej korzyści.