Zadzwoń do nas
Strony Internetowe mobile first index

Strony internetowe i Mobile First Index – zmiany w 2021

Kiedy planujesz działania związane z pozyskiwaniem klientów wykorzystując stronę internetową, pamiętaj, aby stale śledzić komunikaty Google. Wydawałoby się, że witryny internetowe, które są mobile friendly to w 2021 roku standard. Zatem dlaczego Google zwraca uwagę na mobilność, czym jest mobile first index i jakie skutki przyniosą wprowadzone zmiany?

 

Czym jest mobile first index i jak zmieni Twoją stronę lub sklep internetowy?

 

Mobile First Index to po prostu mobilność witryny internetowej. Proces indeksowania mobile first został wprowadzony już w 2016 roku i od tego czasu jest aktywnie wzmacniany. Od jakiegoś czasu otrzymywaliśmy informacje o tym, że mobilne strony internetowe zaczną grać pierwsze skrzypce.

 

Mobilne strony internetowe

 

 

Dlaczego strony internetowe powinny być dostosowane do urządzeń mobilnych?

 

Coraz częściej użytkownicy korzystają z telefonów komórkowych do wyszukiwania informacji lub robienia zakupów. Używają ich, ponieważ są wygodniejsze od klasycznych desktopów. Aktywność na urządzeniach mobilnych stale rośnie, dlatego Google postanowił, że skoro ludzie korzystają z komórek dla lepszej wygody – strony i sklepy internetowe również muszą być wygodne. Nie jest tajemnicą, że algorytmy wyszukiwarki mają dostarczyć wysokiej jakości wyniki wyszukiwania, które odpowiedzą na potrzeby użytkowników.

 

Czym różnią się responsywna i mobilna strona internetowa?

 

Łatwo rozpoznać mobilną wersję strony internetowej, ponieważ posiada przedrostek m(mobilny) i wygląda tak: m.exampe.pl. Strony responsywne to witryny, które dopasują się do każdego urządzenia niezależnie od rozmiaru ekranu. Google przychylniej traktuje responsywne strony internetowe, dlatego jeśli masz wątpliwości, czy Twoja witryna jest atrakcyjna dla wyszukiwarki i mobile-friendly, możesz je rozwiać za pomocą tego narzędzia

 

Responsywne strony internetowe

 

 

Strony internetowe – co zmieni się w marcu 2021?

 

Od końca marca tego roku, mobilność stron internetowych stanie się głównym elementem algorytmu, na podstawie którego Google oceni pozycje witryny w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że witryny, które nie są przystosowane do urządzeń mobilnych będą wyświetlane na niższych pozycjach. Zmianę najprawdopodobniej odczują firmy, które korzystają z usług SEO/SEM. Jeśli reklamujesz się w Google lub dopiero planujesz kampanię, musisz wiedzieć, że strona internetowa dopasowana do różnych urządzeń to podstawa. Natomiast pamiętaj, że nie tylko mobilność się liczy. Sprawdź inne elementy, które mają wpływ na user experience.

 

Czy muszę tworzyć nową stronę internetową?

 

To zależy. Mobile first index oznacza, że mobilna wersja Twojej strony będzie priorytetem dla robotów Google. Już teraz jest to jeden z czynników, który decyduje np. o wysokości stawki za kliknięcia w Google Ads. Jeśli Twoja strona internetowa została zbudowana według nowych standardów i dobrze indeksuje się w wyszukiwarce na komputerach, nie powinieneś się martwić. Zmiana dotyczy urządzeń mobilnych. Niemniej jednak, jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja witryna internetowa pozyskiwała wartościowy ruch z linków sponsorowanych, nie opłaca Ci się tracić potencjału. Lepiej ją zoptymalizować lub stworzyć nową pro-sprzedażową stronę internetową.

 

Strony internetowe

 

 

Potrzebuję nowej strony internetowej

 

Jeśli potrzebujesz audytu Twojej strony internetowej, skontaktuj się! Sprawdzimy, czy Twoja witryna odpowiada na standardy Google lub doradzimy wprowadzenie niezbędnych zmian.  Możesz również skorzystać z formularza bezpłatnej wyceny, aby poznać ofertę na zupełnie nową, mobilną i przyjazną użytkownikom stronę.