Google Ads

Reklamy w Google – co wpływa na wyniki sprzedaży?

Zanim ocenisz kampanię reklamową w wyszukiwarce, odpowiedz sobie na pytanie co wpływa na wyniki sprzedaży generowanej z reklamy w Google? Jeśli prowadzisz biznes, na pewno jesteś w stanie ocenić, które miesiące przyniosą najlepsze zyski. Niewykluczone również, że znasz swoją firmę i swoich klientów na tyle dobrze, że będziesz mógł zaplanować całkowicie inne działania marketingowe na każdy z 12 miesięcy. Podobnie jest w mierzeniu efektywności kampanii marketingowej w internecie. W dużej mierze, o preferencjach zakupowych klientów decyduje sezonowość, dlatego czytaj uważnie, aby dowiedzieć się, kiedy inwestować środki w kanały Google, tak aby przyniosły zadowalający zwrot z inwestycji.

Dlaczego warto mieć reklamy w Google Ads?

Obecnie każdy przedsiębiorca stoi przed trudnym zadaniem, czyli pozyskaniu nowych klientów i zapewnieniu swojej firmie płynności finansowej. To nigdy nie było proste zadanie, tym bardziej teraz, kiedy potencjalni klienci przesuwają swoje decyzje zakupowe w czasie. Jak dotrzeć do nowych klientów? W Google Ads możesz wyświetlać swoją firmę 365 dni w roku, i co najfajniejsze – wcale nie musisz. Płacisz za kliknięcia, dlatego jeśli nie będziesz mógł obsłużyć klientów w weekendy nie wyświetlasz wtedy swojej reklamy w wyszukiwarce. Wyjeżdzasz na urlop? Zatrzymujesz kampanię. Możesz również stale edytować reklamy nie tylko pod kątem lepszych wyników, ale przede wszystkim pod kątem obecnie panującej sytuacji lub sezonu. Aby mieć pewną jasność dlaczego warto wyświetlać swoję firmę w Google poczytaj o wadach i zaletach Google Ads.

Google Ads

Czy inne formy reklamy są lepsze od Google Ads?

Możesz powiesić baner na jakimś płocie, obkleić swój samochód lub wykupić reklamę w radio, czy w gazecie. Możesz również wyświetlać swoją firmę na powierzchni reklamowej Google, dzięki czemu trafisz do swoich najbardziej potencjalnych kupujących. Dowiedz się jak pozyskać klientów przez internet, ponieważ nie ma bardziej wartościowych klientów od tych, którzy z własnej woli chcą skorzystać z Twoich usług. Pamiętaj jednak, że niezależnie od tego, z jakiego kanału reklamowego skorzystasz – na sprzedaż wpływa wiele czynników. Wyobraź sobie, że chcesz pobić rekord sprzedaży parasoli przeciwsłonecznych w styczniu, lub kurtek zimowych w lipcu. Czy to się uda przy równomiernie rekordowych zyskach? Badania dowodzą, że na decyzje zakupowe klientów wpływa pogoda, ciśnienie atmosferyczne, ogólna sytuacja gospodarcza itd. Świetnym przykładem na to był lockdown w marcu 2020, kiedy najbardziej pożądanym towarem stał się papier toaletowy i wzrosła sprzedaż biurek i krzeseł do domowego home office.

Dzięki reklamom w Google Ads klienci o Tobie nie zapomną

Załóżmy, że dopiero rozpoczynasz sezon sprzedażowy. Każdego dnia klienci będą szukać Twoich usług, jednakże niewykluczone, że nie codziennie zadzwoni telefon. Nic straconego! Jeśli klient był na Twojej stronie internetowej, możesz wysłać za nim reklamę śledzącą, która będzie przypominać mu o tym, że czekasz na jego kontakt. To bardzo skuteczne narzędzie, ponieważ klient, który szuka konkretnej usługi w Google pewnie i tak z niej skorzysta. To od Ciebie zależy, czy będzie pamiętał o Twojej firmie, czy o firmie konkurencyjnej! Inaczej jest w przypadku reklam, np. na autobusach. Ludzie mogą codziennie podróżować tym samym autobusem, a gdybyś zapytał ich jaka reklama na nim wisi, prawdopodobnie mieliby problem z udzieleniem poprawnej odpowiedzi.

Strony internetowe

Pamiętaj o dostosowaniu Twojej strony docelowej

Nikt nie lubi pustych półek w sklepie. Tak samo, nikt nie lubi stron internetowych, które wyglądają na porzucone. Pamiętaj o ciągłej aktualizacji informacji w swojej witrynie lub sklepie internetowym. Świetnym rozwiązaniem będzie prowadzenie bloga, który na bieżąco dostarczy potencjalnym klientom aktualnych informacji. Jeśli treści na Twojej stronie będą angażujące i merytoryczne, zaufaj mi – klient wróci. Może być to za kilka dni, tydzień lub miesiąc, natomiast z osobą, która jest już w aktywnym procesie zakupowym, łatwiej dobić targu niż z taką, której potrzebę trzeba wykreować. W Google Ads bowiem nie musisz kreować potrzeby tak, jak w przypadku Facebook Ads.

Zachęcaj klientów do kupowania w Twoim sklepie internetowym

Sam wiesz, jak często zmieniają się sklepowe witryny. Podobnie powinno być w sklepach internetowych. Warto urządzać sezonowe promocje, np. na walentynki, wakacje, black friday, święta itd. Dodatkowe korzyści i rabaty przybliżają klientów do podjęcia decyzji o dokonaniu transakcji, zatem jeśli konkurencja organizuje konkursy, a Twój sklep internetowy wygląda na zaniedbany, możesz mieć pewność, że więcej klientów kupi w sklepie z lepszym marketingiem. Pamiętaj, reklamy w Google przyciągną chętnych kupujących, natomiast kondycja sklepu i atrakcyjność oferty to Twoja działka.

Google Ads

Kiedy reklamy z Google Ads nie przynoszą wymiernych efektów?

Zadaj sobie pytanie, co chcesz osiągnąć dzięki linkom sponsorowanym? Reklamy w Google przy odpowiedniej optymalizacji, doprowadzą świetnie konwertujący ruch na Twoją stronę internetową. Co jeśli, potencjalni klienci wchodzą na Twoją witrynę, dzwonią do Ciebie z zapytaniem o ofertę lub wysyłają formularze, a Ty nic nie możesz sprzedać? Prawdopodobnie możesz mieć problem handlowy w swojej firmie. Aby kampania była rentowna unikaj popełniania tych błędów, a następnie zweryfikuj czy Twoi handlowcy odbierają telefon, wysyłają konkurencyjną ofertę itd. Jeśli przedstawiasz klientom słabą propozycję i nie chcą u Ciebie kupować to nie wiń za to reklamy w Google. Zanim dojdziesz do wniosku, że linki sponsorowane nie działają – pozwól sobie działać i obserwować. Nie warto oceniać działania reklam po jednym miesiącu. Daj sobie czas na zebranie odpowiednich danych i ich analizę.

Im dłużej kampania reklamowa w Google działa, tym lepiej możesz ją optymalizować. Lepsza optymalizacja to lepsze wyniki. Zadbaj o swoją stronę lub sklep i dąż do rekordów jakie sobie wyznaczyłeś. Tego życzy Prosta Linia na 2021 rok. Jeśli potrzebujesz audytu strony internetowej lub kampanii Google Ads, zadzwoń lub napisz! Kiedy dopiero zaczynasz przygodę z marketingiem internetowym, skorzystaj z bezpłatnej wyceny. Chętnie pokażemy Ci, co możemy dla Ciebie zrobić.