Reklama w google czy pozycjonowanie

Reklama w Google czy pozycjonowanie? – co wybrać?

Wielu użytkowników przegląda wyszukiwarkę Google, ponieważ ta dostarcza im właściwych wiadomości „tu i teraz”. Kiedy poszukujesz konkretnej usługi, z pewnością masz zamiar skorzystać z najlepszej oferty. Wyniki wyszukiwania od razu dostarczą Ci pożądaną wiedzę. Wielu reklamodawców stoi przed wyborem – Reklama w Google czy pozycjonowanie? Często nie wiedzą, co wybrać, dlatego w tym wpisie poznasz wady i zalety obu form pozyskiwania ruchu.

Czym są reklamy w Google?

Ponad 90% użytkowników internetu szuka produktów, usług oraz informacji w wyszukiwarce Google. Od dawna wiadomo, że marketing online w wyszukiwarce jest skuteczną formą pozyskiwania klientów. Dlatego nie warto przechodzić obojętnie obok linków sponsorowanych.

Reklama w wyszukiwarce Google oferuje możliwość wyświetlenia strony internetowej Twojej firmy tylko tym użytkownikom, którzy w danym momencie wpisują frazy kluczowe związane z Twoimi usługami. Dzięki temu możesz samodzielnie decydować o tym, na jakie słowa kluczowe reklamy mają być wyświetlane. Ponadto, wyniki swoich działań reklamowych możesz precyzyjnie zmierzyć. Jeżeli sprzedajesz produkty premium, możesz zablokować reklamy na frazy typu: tani, najtańszy itd. Dzięki temu zaczniesz szybciej reagować na skrajnie różną aktywność użytkowników Twojego sklepu internetowego lub strony firmowej (brak kontaktu ze strony klienta, porzucenie koszyka itd.)

Przeczytaj: Skuteczna reklama w wyszukiwarce – jak ją stworzyć?

Z pewnością linki sponsorowane mają przewagę nad pozycjonowaniem, ponieważ wyszukiwarka wyświetla reklamy na wysokości oczu użytkownika. Ponadto, sklepy internetowe mogą zaprezentować swój asortyment za pomocą reklamy produktowej, dlatego jeśli sprzedajesz, np. sukienki, to po wpisaniu hasła “sukienki na lato” potencjalna klientka od razu zobaczy zdjęcie i cenę produktu. Dzięki temu, zachęcisz właściwych lub zniechęcisz niewłaściwych użytkowników do klikania w Twoje reklamy.

 

reklamy w google czy pozycjonowanie

Czym jest Pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie to szereg działań, których celem jest uzyskanie przez Twoją stroną jak najwyższej pozycji na wybrane frazy lub słowa kluczowe.

Optymalnie prowadzone działania pozycjonowania to także skuteczna metoda na sprowadzenie jakościowego ruchu na stronę.

Wyobraź sobie, że musisz szybko wezwać taksówkę w obcym mieście. Prawdopodobnie, w danym momencie, cena za przejazd nie ma dla Ciebie i musisz szybko podjąć decyzję. W tej sytuacji to jasne, że zadzwonisz do pierwszej korporacji taksówkarskiej, którą znajdziesz w wyszukiwarce Google i właśnie dlatego warto mieć wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Warto pozycjonować kilka fraz kluczowych, ponieważ użytkownicy szukają usług na wiele sposobów. Osoba, która będzie szukać taksówki może wpisać, np:

  • taxi warszawa
  • postój taksówek warszawa
  • taksówka warszawa
  • taxi warszawa tanio

Pozycjonowanie SEO zapewni znaczący wzrost liczby odbiorców, za których wejście w interakcję z Twoją witryną nie ponosisz kosztów. Dzięki optymalizacji strony internetowej pod wyszukiwarkę docierasz do odbiorców, którzy są ściśle ukierunkowani na dany produkt lub usługę, a ponadto, budujesz wizerunek zaufanej firmy.

reklamy w google ads czy pozycjonowanie

Reklama Google Ads czy pozycjonowanie?

Zaletą Google Ads jest nie tylko to, że reklamy widoczne są od razu po ich aktywowaniu. Mogą one także od razu zniknąć, np. wtedy kiedy udasz się na urlop i nie będziesz w stanie obsługiwać zamówień. Ponadto możesz ustalać inny budżet reklamowy każdego dnia. Jeżeli chcesz zrzucić z siebie ciężar optymalizacji reklam, obsługę kampanii możesz powierzyć agencji marketingowej. Jeżeli nie czujesz takiej potrzeby, możesz samodzielnie prowadzić kampanię.

Przeczytaj: Czy reklama w Google z małym budżetem ma sens?

Przewagą SEO jest to, że nie płacisz za kliknięcia, ale musisz wiedzieć, że pozycjonowanie to długotrwały proces. Pierwsze efekty mogą przyjść dopiero po kilku miesiącach. Na pozycję strony wpływa nie tylko atrakcyjność treści w witrynie, ale także zaplecze linkowe. Dlatego musisz skrupulatnie wybierać zaplecza, które będą wartościowe z punktu widzenia algorytmów Google. Nie jest to łatwe zadanie, dlatego pozycjonowanie warto zlecić profesjonalistom.

Podsumowanie

Jeżeli nie ogranicza Cię budżet – wybierz obie formy działania. Reklamy w Google i pozycjonowanie SEO tworzą idealne małżeństwo. Dlatego jeżeli zależy Ci na wysokim zwrocie z inwestycji korzystaj z wielu kanałów do sprowadzenia ruchu. Jeśli potrzebujesz pomocy w swoich działaniach reklamowych – skontaktuj się z nami!

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*