Zadzwoń do nas
kampania lokalna w reklamach Google

Reklamy w Google – Kampania lokalna

Istnieje wiele możliwości na to, aby dotrzeć do klientów, którzy aktualnie znajdują się w pobliżu Twojej firmy ale nie mają świadomości, że możesz dostarczyć im to, czego szukają. Możesz obkleić całą ulicę banerami, natomiast już dwie ulice dalej nikt ich nie zobaczy. Z pewnością reklamy w Google zapewnią większą widoczność Twojej firmy w sieci. Jak? Przeczytaj poniższy wpis i dowiedz się jak kampania lokalna może Ci w tym pomóc.

Czym jest kampania lokalna w reklamach Google?

Jeśli prowadzisz firmę, która oferuje możliwość wizyty stacjonarnej np. w Twoim sklepie lub biurze – kampania lokalna w Google Ads jest dla Ciebie! Reklamy wyświetlają potencjalnym klientom adres firmy oraz informacje o godzinach otwarcia. Dzięki temu, zmaksymalizujesz ilość realnych wizyt w swoim sklepie przez osoby, które akurat znajdują się w pobliżu. Ponadto, algorytmy Google spróbują pozyskać najbardziej wartościowe kliknięcia, czyli te prowadzące do połączenia lub kliknięcia we wskazówki dojazdu. Kampania będzie optymalizowana w taki sposób, aby dotrzeć do najbardziej potencjalnych klientów i ułatwić im kontakt z Tobą.

Kampania lokalna w Google Ads – jak ją stworzyć?

Tworząc nową kampanię Google Ads, jako cel wybierasz „wizyty i promocje w lokalnym sklepie stacjonarnym”.

Kampania lokalna w google ads

Po kliknięciu w tą opcję, automatycznie zobaczysz typ kampanii – lokalna

Google Ads kampania lokalna

Następnie musisz wybrać lokalizację, którą chcesz promować. W zależności od Twoich preferencji, możesz zdecydować, czy chcesz promować grupę lokalizacji, czy tylko pojedynczy adres. Dalej wystarczy już przygotować teksty reklamowe, grafiki oraz zapewnić kampanii budżet reklamowy, aby reklamy mogły się wyświetlać.

Gdzie wyświetlają się reklamy w kampanii lokalnej w Google?

Kampanie lokalne w reklamach Google przyspieszają proces zakupowy poprzez promowanie Twojej firmy sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, serwisie YouTube oraz Mapach Google.

  • w wyszukiwarce Google, algorytmy odpowiednio dopasują reklamy do wpisywanych przez użytkowników fraz kluczowych, które mają bezpośredni związek z Twoją firmą
  • na YouTube, użytkownicy zobaczą reklamy w miejscach, które pomogą dotrzeć do najbardziej potencjalnych klientów, który wykazują prawdopodobieństwo odwiedzin Twojego sklepu albo biura.
  • w sieci reklamowej Google, algorytmy tak zoptymalizują miejsca, w których użytkownik zobaczy reklamę, aby przyciągnęły uwagę Twojego odbiorcy
  • reklamy Google w kampaniach lokalnych mogą także dotrzeć do użytkowników, którzy korzystają z Gmaila na swoich telefonach komórkowych lub tabletach. Musisz wiedzieć, że ta forma reklamy Google jest dostępna tylko w kampaniach Google Ads, które posiadają rozszerzenie lokalizacji.

Podsumowanie

Jeżeli chcesz zaistnieć w sieci, kampania lokalna to świetny sposób na to, aby pozyskiwać klientów z najbliższej okolicy. Pamiętaj, że w Google Ads, wyświetlanie reklam nic nie kosztuje. W kampanii lokalnej, płacisz tylko za kliknięcie. Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu lub optymalizacji swoich reklam w Google – skontaktuj się z nami!