Strona docelowa

Strona docelowa – optymalizacja pod Google Ads

Z pewnością użytkownicy szybko klikają Twoje reklamy w Google, ale aby uniknąć równie szybkiego powrotu do wyników wyszukiwania Twoja strona docelowa musi być odpowiednio skonstruowana. Z tego wpisu dowiesz się, dlaczego optymalizacja witryny pod Google Ads jest niezbędna.

Co to jest strona docelowa?

Strona docelowa (również landing page) to strona internetowa, do której użytkownicy są kierowani za pomocą linku zewnętrznego poprzez, czyli często przez wyszukiwarkę, social media lub linki sponsorowane.

Zadaniem podstrony, na którą kierujesz ruch jest skłonieniem użytkownika do podjęcia określonej akcji (konwersji), którą zdefiniowałeś wcześniej. Konwersją może być: dokonanie transakcji w sklepie internetowym, przesłanie formularza kontaktowego, pobranie pliku itd.

Dlaczego optymalizacja strony docelowej jest ważna?

Jeśli okaże się, że Twoi klienci nie przemieszczają się po Twojej witrynie poza pierwszą podstroną, to z pewnością najwyższy czas, aby przyjrzeć się Twojej stronie docelowej. Musisz wiedzieć, że łatwa nawigacja użytkowników pomaga im znaleźć drogę do koszyka lub formularza kontaktowego, dzięki czemu zwiększasz prawdopodobieństwo, że dokonania konwersji.

Ponadto jakość strony docelowej jest jednym z czynników rankingowych w ocenie wynik jakości w Google Ads, przez co wpływa na całkowity koszt, jaki ponosisz reklamując się w Google. Jeśli Twoja strona docelowa powoduje, że użytkownicy wychodzą z niej bez dokonywania konwersji, może to spowodować, że Twoje reklamy będą pojawiać się rzadziej lub zapłacisz więcej za kliknięcie w reklamę.

Jak optymalizacja strony docelowej może wpłynąć na skuteczność reklam i ogólny budżet w reklamach Google Ads

 

Lepsza pozycja reklamy

Algorytmy Google zauważą, gdy użytkownicy uznają Twoją stronę docelową za bardziej trafną niż konkurencji. Im więcej przydatnych informacji i lepszej jakości treści zapewni im Twoja witryna, tym większe prawdopodobieństwo, że Twoja reklama będzie osiągać lepsze pozycje.

 

Wyższe Wynik Jakości

Trafność strony docelowej odgrywa istotną rolę przy obliczeniu Wyniku Jakości w Google Ads. Jeżeli Twoja witryna będzie bardziej zoptymalizowana pod kątem słów kluczowych, tym wyższy uzyskasz Wynik Jakości. Poprawiając Wynik Jakości, reklamy Google będą częściej wyświetlać się na wyższych pozycjach i zapłacisz mniej za kliknięcie.

Niższy współczynnik odrzuceń

Jeśli Twoja strona internetowa będzie dostosowana do określonej grupy odbiorców, zmniejszysz prawdopodobieństwo, że użytkownicy natychmiast ją porzucą. Kierowanie użytkowników właściwą na podstronę pomoże obniżyć współczynnik odrzuceń. Dzięki temu możesz podnieść poziom konwersji.

Strona docelowa Google Ads

Optymalizacja strony docelowej – najlepsze praktyki

 

Strona docelowa powinna być trafna

W pierwszej kolejności, odwiedzający Twoją stronę lub sklep internetowy poszukują informacji, dlatego Twoje treści powinny być przydatne i odpowiadać na ich potrzeby. Jeśli użytkownik nie znajdzie kluczowych informacji, prawdopodobnie opuści Twoją stronę.

Łatwa nawigacja

Z pewnością użytkownicy nie lubią przeskakiwać pomiędzy stronami, aby znaleźć to, na czym im zależy. Strona docelowa powinna być przejrzysta. Uporządkuj treść na stronie w taki sposób, aby potencjalny klient poznał Twój produkt, upewnił się, że to właśnie Ty będziesz odpowiednim dostawcą usług i ułatw mu podjęcie z Tobą kontaktu, np. pozostawiając dane kontaktowe w stopce witryny.

Strona internetowa powinna być szybka

Niezależnie od platformy, z której korzystasz, jeśli Twoja strona długo się ładuje, możesz mieć pewność, że użytkownicy opuszczą ją. Wyobraź sobie, że wchodzisz do sklepu stacjonarnego ale przez pierwsze 5 sekund drzwi otwierają się do połowy. Opłaca się dbać o pozytywny odbiór witryny od samego początku.

Dopasuj słowa kluczowe w reklamach do strony docelowej

Warto używać tych samych fraz kluczowych w reklamach Google i stronie docelowej. Dzięki temu, algorytmy odnotują, że treść w witrynie jest spójna, z tym czego poszukuje użytkownik.

 

Strona docelowa pod Google Ads – skuteczne rady na poprawę wyników

 

Wezwij do działania w reklamach do strony docelowej

Wezwanie do działania (ang. Call to action) to prośba, która ma zmobilizować  użytkownika do podjęcia pożądanego przed Ciebie działania. Umieść w reklamie lub na stronie docelowej krótkie komunikaty, np. „kup teraz”, „zadzwoń już dziś” itd. Używanie CTA skutecznie poprawia współczynnik konwersji.

Podkreśl swoje unikalne cechy swojej usługi lub produktu

Z pewnością opłaca się przedstawić swój produkt w najlepszym świetle. Zaprezentuj swoją firmę, w taki sposób, aby użytkownik nie miał wątpliwości, że jesteś najlepszy i w pełni odpowiadasz na jego potrzeby. Wyróżnij się na tle konkurencji i obserwuj jak Twoja sprzedaż rośnie.

Użyj grup reklam w Google Ads, aby zawęzić obszar zainteresowania

Testuj różne wersje reklam w tej samej grupie. Grupowanie reklam pomoże Ci skutecznie prowadzić kampanie Google Ads i pozytywnie wpłynie na dopasowanie reklam do fraz kluczowych, których używają Twoi potencjalni klienci.

Pokaż opinie swoich klientów 

Opinie innych to najlepszy dowód słuszności. Recenzje produktów lub referencje od klientów pomogą zbudować zaufanie do Twojej marki.

Podsumowanie

Nie zapomnij, że na efekty Twoich działań wpływa nie tylko jakość strony internetowej. Struktura konta Google Ads, także ma istotne znaczenie. Aby jeszcze lepiej optymalizować Twój budżet reklamowy, unikaj tych błędów.

Jeżeli potrzebujesz pomocy przy optymalizacji strony docelowej lub prowadzeniu kampanii Google Ads – skontaktuj się!

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*